woensdag 1 juli 2009

Geflipt!!

 Na het moeilijke vertrek van Marina (afgelaste vlucht) zijn we doorgereden naar Oeganda. Na lang twijfelen besluiten we rond Mount Elgon via een piste waar vele ons al voor gewaarschuwd hebben Oeganda binnen te rijden. De grensovergang gaat vlot vanaf het moment dat de douaniers uit de mis zijn gehaald. Hilarisch zoals steeds maar heel officiëel met veel stempels en papieren. De weg is barslecht en we klimmen en dalen steil op de flanken van Mount Elgon. Op vele stukken kunnen we niet sneller dan 5km/u. Onderweg komen er honderden mensen naar de kant van de weg gelopen om naar ons te wuiven, we voelen ons weer even de Queen & King. We wuiven enthousiast terug. Er hangen dreigende wolken boven ons maar gelukkig blijft het droog en komen we er goed door. Na 500 meter terug op het asfalt barst er een hels onweer los wat van de piste een modderpoel maakt, oef. We overnachten aan de SipiFalls en rijden daarna door naar Jinga, bekend voor het Wild Water Raften op de White Nile ("Probably the best raftingspot in the world" volgens hen, wij kunnen niet vergelijken). We boeken een rafting (Categorie 5, de zwaarste). Onze raft delen we met Nadav & Nadav (twee gasten uit Israel), Mary-Sun (Amerikaans), Henry (Oegandees) en Reuben (onze instructeur uit Nieuw-Zeeland). Het is een super dag. Bij het begin besluiten we in groep er vol voor te gaan en proberen door elke rapid te roeien en niet enkel onze instructeur het werk te laten doen. Gevolg, we flippen op 10 van de 12 zware rapids maar overleven er 2 waarvan 1 categorie 5+. Bij het flippen van de raft is het telkens weer even paniek, meegesleurd worden door de kolkende rivier, niet direct boven geraken, eens boven direct terug onder water gesleurd worden, alle teamleden zoeken en uit het water vissen. Meestal moet het razendsnel gaan want de volgende rapid komt eraan. Doodmoe kruipen we 's avonds in onze tent. De 2 Nadav'en nemen we mee tot Kampala waar we momenteel zijn.

7 opmerkingen:

storm zei

hej alles gaat daar precies goed hopelijk blijft dat zo,het lijkt me een heel leuke reis
groetjes StORm

Marjoleintje zei

Hey!

'kweet dat het raar is omdat jullie mij niet kennen, maar ik ben echt zo verlieft op Uganda dat ik niet anders kan dan een reactie plaatsen, ik ben 2 jaar geleden ook gaan raften op de Nijl daar, als het op dezelfde plaats is (in Jinja) hebben jullie ook de bugagalifalls gedaan, die zijn echt machtig he!
ik ben heel augustus in Uganda, ik kijk er superhard naar uit! geniet nog kei hard van jullie verblijf daar en doe ze maar de groeten,
alvast, Webale (danku) :)

Marina zei

Wauw was ik daar nog maar. Maar ja voor mij is het back to reality. Werken, al goed dat ik het prachtige weer van Kenia hier ook heb. Geniet nog maar van alles. Blijf voorzichtig.

Anoniem zei

Hallo K&J

jullie etappes blijven indruk maken. Hebben ook al de verhalen van ma gehoord en het lijkt daar echt wel de moeite om te bezoeken!

Heb een stukje text van uw post genomen die evengoed over Belgie zou kunnen gaan. Ik schets even een hypothetisch scenario, heb een paar woorden gewisseld en in het vet gedrukt:
"De aanvraag gaat vlot vanaf het moment dat de ambetenaars uit het café zijn gehaald. Hilarisch zoals steeds maar heel officiëel met veel stempels en papieren. De weg is barslecht en we klimmen en dalen steil op de flanken van de Brusselse ring. Op vele stukken kunnen we niet sneller dan 5km/u. Onderweg zijn er honderden flitspalen naar de kant van de weg gericht om naar ons te flitsen, we voelen ons weer even de Waalse OCMW."

Zo'n whitewater rafting lijkt mij super, zeker in zo'n omgeving. Dat is eens wat anders dan met de kajak op de Lesse.

Ah Katrijn, deze situatie herken ik mij wel. Dit is zo'n situatie waarbij niet de bedoeling is dat ge erbij op staat maar toch heb je doorgezet, alles uit de kast gehaald, en u in de foto kunnen wurmen! Goed zo.

S&L

PS: Jeroen - Den Tour begint zaterdag! Ge hebt duidelijk uw reisje niet al te best gepland hé...

Anoniem zei

hi there,

zullen we eens een pronostiekje organiseren voor de tour?

laat u wel niet teveel afleiden als je bent aan het rijden, vooral niet met zulke wegen!

de analogie van mister anoniem met de Brusselse ring is erg geslaagd - dat zet het grote verschil tussen hier en ginder nog maar eens in de verf - leuk

geniet van uw trip, wij genieten ondertussen van uw verhalen

kussen

Anoniem zei

Helloooooooow,

"geflipt" tijdens het raften, dat moet eens iets anders zijn dan hoe we jullie kennen ni waar?!

We volgen jullie nog steeds (bijna dagelijks!!!) en genieten mee van elk moment, zoals jullie alles beschrijven, kan je het echt mee BELEVEN. Blijf toch maar voorzichtig he!!! En "geflipt"!!!

Dikke kussen, vanuit het warme België XXX Sofie en co

Evelien zei

Ik wil ook een chimpansee!!!!!!!

Vol heimwee lees ik jullie avonturen! Goed bezig daar!!!

Terwijl iedereen binnen Manpower vol verwachting uitkijkt naar het ideeën vat Jeroen om dat modewoord 'crisis' aan te pakken .. zeg ik toch maar wijselijk .. blijf nog even genieten!!!!!!!!!!!! Fantastische ervaringen daar zo te lezen en zien.

Groeten, Evelien 'Beveren'